onsdag den 25. januar 2012

Winter??


Det er helt underligt at det er begyndt at blive så koldt, eftersom at alle blomsterne begynder at titte frem alle steder. Glæder mig rigtig meget til foråret. Elsker alle de farver der kommer frem på én gang, efter en mørk, trist og kedelig vinter. 

Sidste dag da jeg lavede durum med fyld, fulgte jeg ca denne opskrift.

Brød:
350 g hvedemel
225 g durum
3-4 dl vand
15 g gær
2 spsk olivenolie
lidt salt

Gæren opløses i vand og olien. Resten af ingredienserne tilsættes, og dejen æltes godt. Herefter skal den hvile ca 30 min, eller natten over i køleskabet. 
Dejen deles i ca 8 stykker, som hver rulles tyndt ud. En pande varmes op til høj varme, dejen bages på en tør pande (ca et par min pr side).

Som fyld, marinerede jeg noget kalkun i en spicy marinade og stegte det derefter i lidt olivenolie. 
Derudover lavede jeg også en hvidløgsdressing, bestående af fromage fraiche og lidt A38 samt frisk hakket persille. 
Desuden salat efter eget valg.

Håber I nyder dem (:

//Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar